Narzędzie, jakim jest Google Analytics, istnieje od 2005 roku i służy do analizy statystyk witryn internetowych. Wyniki w jakie mamy wgląd, są różnorodne, a w związku z tym możemy ocenić naszą stronę czy sklep na wiele sposobów.
Takie statystyki sprawdzają się w prawie każdym przypadku. Narzędzie jest niezbędne do badań, które pomagają w optymalizacji i działaniach marketingowych.
Raporty jakie otrzymamy z GA, to aż 80 rodzajów statystyk. Dodatkowym atutem jest integracja z AdWords i aplikacjami e-commerce.
W przypadku sklepów, GA jest niezbędne, ponieważ pokazuje parametry użytkowników oraz ich przepływ na poszczególnych podstronach. Wtedy mamy możliwość wykryć błędy i udoskonalić działające rozwiązania.
Sprawdzimy też skąd bierze się ruch na naszej witrynie, czy jest to przekierowanie z Social Mediów, czy tez ruch organiczny, czyli po wpisaniu adresu w przeglądarkę.
Statystyki dla działań marketingowych są doskonałym źródłem informacji, co przyczynia się do dostosowania odpowiednich narzędzi, aby zoptymalizować reklamę i kanały docierania do klientów.
Z jednego konta Google Analytics, możemy korzystać na nieograniczonej liczbie stron, oczywiście dla każdej z nich jest inny kod JavaScript, który podpinamy w kodzie naszej witryny.
Warto śledzić wskaźniki konwersji oraz ROI, ponieważ możemy wtedy podejmować jasno określone kroki, aby rozwijać witrynę i lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników. Postępując w ten sposób przyczynimy się do wzrostu ruchu lub/i sprzedaży.