Dlaczego niektóre sklepy nie sprzedają?

Dlaczego niektóre sklepy nie sprzedają?

Obecnie w Polsce działa około 22 tysiące sklepów internetowych, nie wliczając w to platform aukcyjnych i sprzedażowych. Wydaje się to być dużą konkurencją, zwłaszcza że duże marki stacjonarne często mają swoje odpowiedniki w sieci.

Dostępność towarów jest obecnie nieograniczona, bo możemy kupić praktycznie wszystko i wszędzie tam, gdzie mamy dostęp do internetu. Skoro tak, to dlaczego w niektórych sklepach sprzedaż jest tak niska? Powodów może być kilka.

Jednym z nich może być nieatrakcyjny wygląd. Na taką przyczynę składa się kilka czynników, m.in.: grafika, zdjęcia, opisy. Oprócz tego często mamy do czynienia z niejasną ścieżką zakupową, skomplikowanym formularzem, niedostępnością płatności, czy z niedostateczną ilością opcji wysyłki towaru. Pojawiają się też inne niejasności wprowadzające w błąd.

Drugim z ważnych powodów jest problematyczne działanie sklepu. Często długo ładują się zdjęcia, albo musimy czekać na przeładowanie strony czy wyniki wyszukiwania, lub przejście do płatności. Dzieje się tak, że sklepy czasem stawiane są na zbyt niskich parametrach hostingowych i nie radzą sobie z chwilowym obciążeniem. Klient wtedy traci zainteresowanie i nawet jeśli kupi towar, to już niekoniecznie będzie chciał wracać.

Kolejnym błędem w prowadzeniu sklepu www jest brak reklamy. Jeśli nigdzie nie reklamujemy naszych towarów i usług i nie posiadamy aktywności w postaci chociażby profili na dowolnych social mediach czy działaniach w zakresie SEM lub/i SEO to nie spodziewajmy się wyników. Istnieje dużo narzędzi, które pomogą nam rozreklamować produkt i uczynić go rozpoznawalnym.

Creative Sight Konrad Leśniak

Chłodna 66/1

71-493 Szczecin

© 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone

Nasze strony napędza atthost.pl

Naszą firmę napędzają Diety od brokuła

Naszą firmę rozlicza Ifirma.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli podczas kontaktu z nami (e-mail, telefon, formularz kontaktowy) podasz nam Twoje dane osobowe, będą one przetwarzane na zasadach określonych w Polityce prywatności