Aktualizacja z definicji to uwspółcześnienie i udoskonalenie czy odnowienie. W przypadku stron www lub sklepów możemy rozpatrywać różne rodzaje aktualizacji.
Dostosowanie witryny do obecnych wymogów i standardów może odbyć się poprzez aktualizację systemu na jakim postawiona jest strona. Korzyścią z takich zmian jest zwiększenie bezpieczeństwa strony i lepsza jej czytelność dla przeglądarek.
Kolejnym rodzajem unowocześnienia strony jest redesign. Mamy tu na myśli zmiany graficzne strony, które odświeżą wygląd co zbuduje jej profesjonalny wizerunek. Zmian możemy dokonać też w contencie, a co za tym idzie uaktualnić treści czy zdjęcia.
Każda z tych zmian jest ważna i można je wykonać jednocześnie. Takie kompleksowe zmiany, przeprowadzone profesjonalnie, to jak “remont”, który jak wiemy trzeba wykonywać regularnie, aby użytkownik naszej witryny czuł się na niej dobrze.
Często zdarza się, że chcemy coś dodać lub odjąć z oferty strony czy sklepu. Zmiany są niejednokrotnie duże co pociąga za sobą konieczność aktualizacji w kilku obszarach.
Dla przykładu sklep internetowy, który sprzedawał odzież i buty, rezygnuje z butów. W takim przypadku czasem trzeba zmienić nawet logo, które nawiązywało do tego rodzaju asortymentu. Zmian należy dokonać w elementach graficznych i treściach, a także dokonać aktualizacji systemu, aby usprawnić jego pracę i czytelność.
Prace nad stroną czy sklepem powinny być prowadzone regularnie. Zwiększy to wydajność witryny i poprawi wyniki w wyszukiwarkach, a także przyczyni się do lepszego odbioru dla użytkowników.