Strony www zmieniają się z każdym rokiem.To co było trendem w ostatnich latach powoli ulega odmianie. Na pewno dzieje się tak ponieważ coraz trudniej jest się wyróżnić, a jeszcze trudniej utrzymać klienta.
Zadanie witryny to informowanie użytkownika i często sprzedaż produktów czy usług. Z tego wynika, że podstawowym elementem strony jest oferta.
Zawarte w niej informacje mają dostarczyć odpowiedzi na pytania, czym zajmuje się firma i co w związku z tym oferuje swoim klientom.
Sekcja czy podstrona z określoną propozycja dla klienta, powinna być czytelna i zawierać istotne dla odbiorcy informacje. Zazwyczaj to tutaj jest najwięcej treści, dlatego trzeba zadbać o przekaz. Oferta musi być łatwa do odnalezienia i przejrzysta.
Wróćmy do strony głównej. Wiemy, że dobre wrażenie można zrobić tylko raz i liczy się kila pierwszych sekund na stroie. Jeśli użytkownik otwiera pierwszy raz witrynę i jest na jej głównej stronie, musi widzieć coś co go zachęci do zwiedzania. To może być atrakcyjny slider, zdjęcie czy grafika. Ważne jest też, aby zaraz na początku zamieścić krótką informację o charakterze witryny.
Formularz kontaktowe i dane kontaktowe firmy to także podstawowy element witryny. Użytkownik musi łatwo i szybko znaleźć te informacje, ponieważ często chce o coś zapytać, a wtedy możemy podjąć rozmowę telefoniczną bądź mailową i zatrzymać w ten sposób klienta.
W powstawaniu stron jest jeszcze wiele istotnych czynników, a my znamy zarówno obecne trendy jak i wymogi sieci www.