W sieci istnieje wiele milionów stron i wciąż powstają nowe. Większość witryn jest archaiczna, ale te najnowsze walczą o uwagę. Użytkownicy mogą przebierać w ogromnych zasobach usług i podejmują często decyzje pod wpływem impulsu lub na podstawie czyjejś opinii.
Nie wdając się w psychologiczno-socjologiczne szczegóły, możemy monitorować zachowanie użytkowników witryny.
Korzystając z podstawowego narzędzia jakim jest Google Analytics, możemy zebrać wartościowe dane, które mają ogromne znaczenie dla witryny.
Obserwowanie ruchu na stronie daje szereg odpowiedzi i informacji m.in. o tym jak odbierana jest witryna i skąd przychodzą użytkownicy. Te dane dają klarowny obraz wszystkich zewnętrznych działań marketingowych lub ukazują, że trzeba je zastosować.
Analizując rekordy, które zwracają narzędzia analityczne, możemy podejmować słuszne decyzje, które są dopasowane do potrzeb użytkowników witryny. Działania oczywiście mają przynieść założone efekty, czyli np. większą sprzedaż czy popularność.
W przypadku gdy podejmujemy czynności bez bazowania na jakichkolwiek danych, tracimy dużo czasu i pieniędzy, ponieważ intuicyjne działania nie prowadzą do wzrostu konwersji.
Warto zatem sięgnąć po rozwiązania, które w transparentny sposób pokażą nam potrzeby klientów, gdyż wyłącznie wtedy możemy skomponować szereg efektywnych działań.