Redesign, którego mianem określamy zmianę wizualnych elementów, zdobywa coraz większą popularność. Dla wielu marek jest on koniecznością, dla innych dopełnieniem istniejącej identyfikacji.
Kiedy jest konieczny? Wtedy gdy identyfikacja graficznie odbiega od obecnych trendów, jest nieestetyczna, chaotyczna, posiada brzydką kolorystykę. Zazwyczaj podejmuje się prace od podstaw, tworzy wszystko od nowa. Jest to najlepsze wyjście dla firm, które nie wykonywały żadnych działań graficznych co najmniej 5 lat. Odświeżenie wizerunku to duży plus dla firmy, ponieważ wzbudza zaufanie u odbiorców.
Zbyt często nie znaczy dobrze. Jeśli będziemy zmieniać niektóre elementy zbyt często, nie wyjdzie to na dobre, ponieważ pojawia się chaos informacyjny. Oczywiście w miarę rozwoju oraz dzięki obserwacjom użytkowników i klientów, możemy dokonywać poprawek i drobnych zmian. Np. zainwestować w dobrej jakości zdjęcia, dobre treści, narzędzia obsługi etc. Generalnie wciąż trzeba trzymać rękę na pulsie i obserwować odbiór marki wśród klientów jako spójnej całości.