Algorytmy, które indeksują wszelkie zasoby internetu, noszą wdzięczne nazwy gatunków zwierząt. W artykule przedstawimy wszystkie z nich, abyś wiedział jaką rolę odgrywają dla Twojej strony www.
Algorytm Panda - sprawdza jakość treści witryny, czyli jej wartość dla użytkownika. Jeśli znajduje zduplikowane teksty, albo mało merytoryczne przekazy, nakłada karę na stronę. W celu uniknięcia kary należy umieszczać na stronie wartościowy content i nie tworzyć go jedynie pod wyszukiwane słowa kluczowe.
Algorytm Pingwin - służy do wykrywania spamu i działa na linkach zawartych w witrynie. Karze stronę za nienaturalne pozyskiwanie inków do witryny, którą chcemy pozycjonować. Żeby uniknąć pingwina należy usunąć szkodliwe linki i poprawić jakość istniejących.
Algorytm Gołąb - odpowiada za wyszukiwanie w danej lokalizacji, warto zatem określić ją dokładnie i korzystać z narzędzia jakim jest Google Maps oraz Google Moja Firma.
Algorytm Koliber - to bardzo ważny algorytm, który uwzględnia preferencje, lokalizację oraz obecne trendy dla użytkownika, który wyszukuje frazę. Koliber działa na tzw. long-tail, czyli wyszukiwaniu po długim ogonie. Algorytm ma za zadanie wyszukać odpowiednie wyniki dla długich zapytań, wśród najlepszych treści na stronach.
Wszystkie algorytmy są ważne i zmienne. Aby dobrze wypozycjonować stronę, trzeba kilku miesięcy pracy. Google co najmniej raz dziennie zmienia algorytm, który oblicza stronę, dlatego SEO jest czasochłonne i wymaga horyzontalnego podejścia.