Każde wdrożenie projektu czy działania marketingowe należy zacząć od określenia grupy docelowej. Dlaczego to takie ważne? Odpowiedź jest prosta - chodzi o dopasowanie przekazu. Czym zatem jest przekaz?
Przekaz to spójna informacja i komunikacja dla klienta czy odbiorcy, którym jesteśmy zainteresowani i chcemy aby on zainteresował się naszą stroną czy ofertą.
Określanie grupy docelowej daje nam informacje, które możemy ściśle wykorzystać na stronie. Upraszczając, określamy grupę klientów dla której powstaje strona.
Na podstawie tych informacji można idealnie dobrać kolory i grafikę strony oraz treści na niej zawarte. Posługując się przykładem - inaczej będzie wyglądała strona dla mechanika samochodowego, a inaczej dla przedszkola.
Zbieranie informacji o grupie docelowej polega na określaniu wieku, płci, zarobków, preferencji, przyzwyczajeń etc odbiorcy. Oczywiście sama strona też musi spełniać pewne wymogi, ale jeśli mamy więcej informacji przy tworzeniu projektu, możemy uczynić go bardziej skutecznym.
Często projektanci używają stwierdzenia, że tworzą projekt skrojony na miarę potrzeb. Właśnie badanie tych potrzeb powinno być pierwszym krokiem do stworzenia czegoś nowego.