Brief, czyli wytyczne do projektu, to podstawa pracy dla produkcji. Każda firma powinna posiadać swój własny brief, zawierający istotne pytania. Taki dokument pozwala przede wszystkim wycenić prace nad projektem, ale też ustalić proces i strategię.Brief wypełnia klient i zawiera on w nim istotne informacje, z których można stworzyć szkic, wizualizację oraz zakres prac.
W odpowiedzi na te wytyczne może powstać szczegółowa oferta, która zawiera poszczególne elementy prac rozpisane na etapy i określone w czasie.
W ofercie znajdzie się również lista funkcjonalności i wdrożeń, czyli wszystkich składników projektu. Całość jest zazwyczaj załącznikiem do późniejszej umowy i stanowi specyfikację, według której powstaje projekt.
Wypełniając brief trzeba przemyśleć dokładnie wszystkie odpowiedzi, aby uwzględnić potrzeby i wymagania. Przewidzieć rozwój swojego biznesu i jego późniejsze wymagania.
Bardzo pomocne są przykłady, które mogą zainspirować wykonawców projektu. Mogą to być nie tylko witryny internetowe, ale też profile firm w sieci etc.
Po wypełnieniu briefu zawsze też można uzupełnić ustalenia, zadać dodatkowe pytania wykonawcy i uściślić potrzeby, a wszystko po to aby wytyczne były jasne i klarowne dla obu stron.