W sieci jest ponad pół miliarda stron internetowych i w niesamowicie szybkim tempie przybywają kolejne.
Czy to duże firmy z kilkudziesięcioletnią tradycją, czy prywatna osoba, która chce zamieścić swoje CV na spersonalizowanej witrynie, każdy zakłada, że musi się wyróżniać. Czynników, które o tym decydują jest mnóstwo, począwszy od całego zaplecza identyfikacji wizualnej po szeroko rozumiany marketing.
Pierwszym krokiem jest określenie celu
Faktem jest, że bez celu nie wiemy dokąd zmierzamy, także i tu w internecie, musimy określić, co chcemy osiągnąć. Skupiając się na przygotowaniu strony internetowej lub sklepu www, mamy szereg możliwości. Oczywiście specjaliści znają standardy, jakie powinna spełniać strona www, czyli przede wszystkim musi być zgodna z W3C oraz musi być responsywna.
Celem sklepu jest oczywiście sprzedaż, ale w zakresie tej sprzedaży trzeba wziąć pod uwagę wiele funkcjonalności i elementów, takich jak podpięcie płatności, integracja z zewnętrznymi platformami, dodatkowe funkcje jak np. Livechat etc. Strona internetowa jest często informacją o firmie i jej ofercie, ale ona również może być urozmaicona np przez dodanie wtyczki językowej. W zakresie projektowania trzeba używać sprawdzonych i takich narzędzi aby założony cel osiągnąć.
Po drugie określenie wizerunku w sieci.
Wiemy już po pierwszym etapie co chcemy osiągnąć, przyszedł zatem czas na działanie. Do sporządzonych oczekiwań dobieramy narzędzia i rozwiązania. Powstaje projekt graficzny, który musi być doskonałą wizytówką klienta. Ważne jest każdy element, jego wygląd, a następnie działanie. Grafika strony to pierwsze kilka sekund, które decyduje o tym czy strona się podoba, dlatego nie może być tu miejsca na pomyłki. To pierwszy front na polu jeśli chodzi o wizerunek. Następna jest użyteczność, czyli najbardziej intuicyjna nawigacja. Użytkownik nie może za długo szukać, musi mieć przejrzystą ścieżkę zakupową i menu.
Tak przygotowany przez nas projekt trafia do sieci, gdzie zaczyna reprezentować markę, do której jest przypisany.